Vědět, co stojí jedno zvýšení statu, patří k základům hry a měl by to umět najít každý. Zvládnout ale spočítat jakékoliv zvýšení statu nebo vědět, kde hledat správnou a rychlou odpověď, to dokáže jen málokdo. Do které skupiny patříš ty?

 
 
 

Kvalita, síla a odolnost tvého bojovníka vyplývá z jeho levelu, aspektů, vloh, vybavení (zbraně, brnění, atd.), z jeho bojové hodnoty a jeho atributů neboli statů.

Statů je pět - Síla, Obrana, Šikovnost, Výdrž a Kouzlo osobnosti.

Staty se zvyšují pomocí zlata, které můžeš získat bojem s nepřítelem, plněním úkolů v Hospodě, prací na Hřbitově, bojem v Domě bolesti nebo nákupem za Ďábelské kameny. Všechny staty stojí pro stejnou hodnotu stejné množství zlata. Čím vyšší level má stat, tím je dražší. Staty ovlivňují tvé nebo soupeřovy bojové modifikátory a jsou důležité i pro strategii a správnou volbu aspektů, vloh a vybavení.

 
     
 

SÍLA zvyšuje tvůj bojový modifikátor Poškození.

Určuje velikost zranění, které způsobíš nepříteli v boji. Čím vyšší máš hodnotu Síly, tím větší bude tvůj bojový modifikátor Poškození. Čím větší Síla, tím způsobíš nepříteli tedy i větší škody.

Obranou proti vysoké Síle nepřítele je vysoká hodnota tvého statu Výdrž.

 
 

 
     
 

OBRANA snižuje nepříteli bojový modifikátor Šance na zásah a zvyšuje tvoji životní energii.

Určuje, jak moc zabráníš nepříteli, aby tě trefil. Obrana snižuje tedy nepříteli Šanci na zásah a zvyšuje ti možnost se vyhnout jeho útoku. Čím vyšší máš Obranu, tím lépe budeš odolávat nepříteli, on se méně často trefí a jeho bojový modifikátor Šance na zásah bude nižší. Současně určuje, jak velkou budeš mít životní energii neboli jaká bude tvá maximální kapacita zdraví. 

Obranou proti vysoké Obraně nepřítele je vysoká hodnota tvého statu Šikovnost.

 
   
     
 

ŠIKOVNOST zvyšuje tvůj bojový modifikátor Šance na zásah nepřítele.

Určuje tvoji schopnost zasáhnout nepřítele během souboje. Čím vyšší je její hodnota, tím vyšší je šance, že nepřítele nemineš, a budeš mít větší šanci dát dobrý úder a tvůj bojový modifikátor Šance na zásah bude větší.

Obranou proti vysoké hodnotě Šikovnosti nepřítele je vysoká hodnota tvého statu Obrana.

 
   
     
 

VÝDRŽ snižuje nepříteli bojový modifikátor Poškození a urychluje Obnovu zdraví.

Určuje tvoji schopnost odolat Síle nepřítele, protože snižuje jeho velikost poškození a současně určuje, jak rychle se ti bude obnovovat zdraví. 
Obranou proti vysoké hodnotě výdrže nepřítele je vysoká hodnota tvého statu síla.

 
   
     
 

KOUZLO OSOBNOSTI zvyšuje tvoji Šanci na úspěšné použití některé tvé aktivní vlohy v boji a zároveň snižuje tuto Šanci soupeři.

Určuje zda během boje s nepřítelem bude aktivována a použita některá z tvých aktivních vloh a zároveň snížena tato šance nepříteli. Kouzlo osobnosti tedy ovlivňuje bojový modifikátor Šance (aktivní vlohy). Čím je kouzlo osobnosti vyšší, tím je procento úspěšnosti spuštění aktivní vlohy větší a soupeřova nižší. 

Obranou proti vysoké hodnotě Kouzla osobnosti nepřítele je vysoká hodnota tvého statu Kouzlo osobnosti.

 
   
     
 

Za zvýšení statu se platí zlatem, které ovšem nejprve musíš někde získat. Čím vyšší hodnotu statu chceš trénovat, tím více zlata za to zaplatíš. 

Cena pro všechny staty je stejná a vypočte se podle vzorce:

 

(Aktuální velikost statu - 4) ^ 2,4

 
 

 

 
 

Příklad:

Máš stat síla na hodnotě 54 a chceš vědět, kolik tě bude stát jeho zvýšení na hodnotu 55. 

1. cesta

Nejjednodušší je jít do Přehledu, kliknout na záložku Schopnosti a najet myší vpravo na znaménko plus v řádce Síla. Tam se objeví okénko s údajem kolik je potřeba zlata na zvednutí tohoto statu.

2. cesta

Použít kalkulačku na fóru (pouze pro staty do 500) - klikni zde

3. cesta

Použít vzorec - (54-4) ^ 2,4 = 11.954

^ je mocnění (takže 3 ^ 2 = 3 * 3 = 9)