K vyšší škole BF patří jednoznačně umění číst v přehledech a tabulkách, které ti BF nabízí. Po boji jsou ti nabízeny hned dvě - Podrobnosti zprávy a Detailní kola boje. Kdo se v nich vyzná a používá je, rozhodně se v BF neztratí a o soupeři zjistí i jaké má ponožky. 

 
     
 

Není střeženějšího tajemství ve hře, než jak přesně fungují modifikátory a k čemu jsou dobré staty. Staty ovlivňují modifikátory a modifikátory rozhodují o všem, především o vítězství a o účinnosti vybavení či vloh. Takže zkusme trochu poodhalit fungování statů a modifikátorů.

 
 

Výchozí parametry nastavení hry

  1. Každý modifikátor se skládá ze základní složky a bonusové.

  2. Pro každý boj je potřeba základní a bonusovou složku přepočítat a vypočítat z nich výsledný tzv. bojový modifikátor.

  3. Přepočítaná základní složka modifikátoru není ovlivňována staty.

  4. Kolik se použije z přepočítané bonusové složky modifikátoru, je ovlivněno hráčskými Staty.

 
 

Co z toho plyne?

Vezmi svůj stávající Bonusový modifikátor a přepočítej ho podle toho, co má soupeř, který ti tento tvůj Bonusový modifikátor může snížit pomocí vloh, vybavení, pečetí, aspektů či skrýše. To, co dostaneš, je přepočítaný Bonusový modifikátor pro jedno konkrétní kolo v boji (protože se aktivace vloh v kolech mění). Říkejme mu třeba BTo samé platí pro získání přepočítaného Základního modifikátoru. Říkejme mu třeba A.

Jak vidíš, zatím se tady nikde neobjevil vliv statů na modifikátory, ale to přijde právě teď, protože je třeba vypočítat výsledný modifikátor pro boj neboli Bojový modifikátor.

 
     
 

Výsledný Bojový modifikátor = A + (koeficient statů * B

 
     
 

Výsledný Bojový modifikátor, jak vidíš, je tedy součtem přepočítaného Základního modifikátoru a přepočítaného Bonusového modifikátoru, ale ne A + B, ale A + přepočítaný B vynásobený koeficientem statů. No a koeficient statů se vypočítá tak, že svůj stat dělíš součtem tvého statu a statu protivníka, který stojí proti tvému statu (např. proti Síle stojí Výdrž, a ne Obrana jak si většina myslí!). 

 
     
 

koeficient statů = tvůj stat / (tvůj stat + protilehlý stat protivníka)

 
     
 

Příklad č.1:

Tvá Síla je 150, protivník má Výdrž 100.

Koeficient statů tedy bude 150/(150 + 100) = 0,6

Takže tvůj výsledný Bojový modifikátor se vypočte A + 0,6 * B

 

No a co s tím?

Je vidět, že přepočítaný Bonusový modifikátor se v boji nepoužívá NIKDY v plné výši, ale např. při shodě bojových statů tvých a soupeře jen jeho polovina (protože koeficient statů je 0,5). Základní přepočítaný modifikátor se naopak počítá VŽDY v plné výši, protože jej staty neovlivňují! 

Pokud oba máte v boji absolutně stejné staty, dejme tomu všechny na 400, pak oba máte jistých 50 % svých Bonusových modifikátorů.

Pokud ty budeš mít Výdrž jen 200, tak on bude mít jisté dvě třetiny svého Bonusového modifikátoru a ty jen jednu třetinu ze svého.

 
     
 

on: 400 + (400+200) = 2/3
ty: 200 + (200+400) = 1/3

 
     
 

Příklad č. 2:

Co je účinnější? Mít Základní modifikátor +30 nebo Bonusový modifikátor +30?

Tvá Síla je 100, protivník má Výdrž 100. Pak koeficient statů bude 100/(100 + 100) = 0,5

1/ Použiji Bonusový modifikátor +30

Protože víš, že přepočítaný Bonusový modifikátor (B) se násobí koeficientem statů, je třeba jej vynásobit 0,5. Pokud tedy zvolím Bonusový modifikátor, zvětší se mi Bojový modifikátor o +15.

2/ Použiji Základní modifikátor +30

Protože víš, že přepočítaný Základní modifikátor (A) se neupravuje podle statů, zvětší se Bojový modifikátor o 30.

 
     
 

Názorně je tedy vidět, co je v tomto případě lepší - jednoznačně základní modifikátor!

 
     
 

Někdo by mohl namítnout, že to je ale jen zjednodušený výklad, protože základní modifikátory jsou vždy menší než bonusové ať už jsou přepočítané nebo ne. Např. přepočítaný Základní modifikátor je 100 a přepočítaný Bonusový modifikátor 250. Když si to ale vyzkoušíš i s těmito novými čísly, dojdeš k tomu samému.

1/ Když si vybereš Bonusový modifikátor +30, bude to 

100 + 0,5 (250 30) = 100 + 140 = 240

2/ Když si vybereš Základní modifikátor +30, bude to

(100 + 30) + 0,5 (250) = 130 + 125 = 255

 
     
 

Sám zase vidíš, co je lepší! Doteď jsme ale posuzovali a dosazovali do vzorce stejnou hodnotu Základního či Bonusového modifikátoru. Který modifikátor ale bude lepší, když čísla budou různá?  Víme už, že Základní modifikátory jsou vždycky menší než Bonusové modifikátory a v tom může být zakopaný pes. Navíc jsou tu další souvislosti, na které nesmíš zapomínat. Proto je třeba vše dobře promyslet a spočítat, než se rozhodneš jak dál! Bitefight je po updatu sakra dobře vyvážen. Tady jsou souvislosti:

 
 

Souvislost první

Např. když má protivník Knihu podzemí, je nutné počítat při jeho útoku s jeho zvýšenou Sílou a mít Výdrž ještě vyšší o 30%, aby byla Výdrž stejná s jeho bojovou Sílou. Jinak vždy budeš mít míň procent ze svého bonusového modifikátoru než on. To samé platí o Gargoylovi.

 
 

Souvislost druhá

Je důležité pochopit rozdíl v účinnosti vybavení, které přidává pouze Základní a Bonusový modifikátor a vybavením, které přidává Základní a Bonusový modifikátor a navíc zvyšuje potřebný stat. Zvýšením statu se totiž může dorovnat rozdíl mezi staty, nebo dokonce vylepšit, a tím se změní koeficient statů pro násobení přepočítaného Bonusového modifikátoru. Tím lze dosáhnout lepšího výsledku než u prvního vybavení. Ale neplatí to vždy!

Zkus si to sám. Vyber si třeba dvě zbraně s podobnými vlastnostmi a vypočítej si velikost tvého Bojového modifikátoru. Zjistíš například, že čím větší rozdíl je mezi vašimi staty, je výhodnější jiné vybavení než to, co je účinnější při malém rozdílu vašich statů.

 
     
 

Příklad č. 3:

Hráči mají stejné staty, třeba 50, a tedy koeficient statů je 0,5 a mají si vybrat mezi zbraní X nebo Y. Zbraň X má bonusy - Základní poškození: +15, Bonusové poškození: +74, zbraň Y má bonusy - Základní poškození: +15, Bonusové poškození: +55, Síla: +95.

Základní poškození, jak víme, se započítá celé, Bonusové poškození v našem případě 50%.

Při nasazení zbraně X bude bojové poškození nepřítele:

15 + 0,5 * 74 = 52

Při nasazení zbraně Y bude bojové poškození nepřítele:

15 + 0,74 * 55 = 55,7

74 % je tam proto, protože zvýšení statu Síla, vylepšilo koeficient statů - (50+95)/(50+95+50).

Zbraň Y je lepší než zbraň X!

 
     
 

A nyní praktická ukázka účinnosti modifikátoru podle volby typu konkrétního vybavení. Pozor, toto je vyšší škola Bitefightu!

 
 

Je třeba si vybrat mezi zbraní Orrech a Rammor. Poznáš, co je lepší? Pokud ne, můžeš si to jednoduše spočítat.

 
 

Orrech má Základní poškození: +15 a Bonusové poškození: +74
Rammor má Základní poškození: +15, Bonusové poškození: +45 a Sílu: +95

 
     
 

varianta a) - soupeř má větší Výdrž

 
 

Máš Základní modifikátor poškození 50, Bonusový 200, tvé staty jsou všechny na 200, soupeř má staty na 200, ale Výdrž na 250

 
 

Výpočet koeficientu statů 
Pro Orrech: 200/200+250 = 0,45
Pro Rammor: (200+95)/(200+95)+250 = 0,54

 
 

Výpočet hodnoty poškození pro Orrech

 
 

(50 + 15) + 0,45 * (200 + 74) = 188,3

 
 

Výpočet hodnoty poškození pro Rammor

 
 

(50 + 15)+ 0,54 * (200 + 45) = 197,3

 
 

Lepší a větší poškození dává Rammor, tedy to vybavení, které zlepšuje kromě modifikátorů i stat! Toto platí ale pro malý rozdíl mezi tvými staty a staty soupeře. Zkusíme to změnit, co to udělá.

 
     
 

varianta b) - soupeř má menší výdrž

 
 

Máš základní modifikátor poškození 50, bonusový 200, tvé staty jsou všechny na 200, soupeř má staty na 200, ale Výdrž na 50

 
 

Výpočet přepočtového koeficientu bonusového modifikátoru
Pro Orrech: 200/200+50 = 0,8
Pro Rammor: (200+95)/(200+95)+50 = 0,855

 
 

Výpočet hodnoty poškození pro Orrech

 
 

(50 + 15) + 0,8 * (200 + 74) = 284,2

 
 

Výpočet hodnoty poškození pro Rammor

 
 

(50 + 15) + 0,855 * (200 + 45) = 274,48

 
     
 

Lepší a větší poškození najednou dává Orrech, tedy to vybavení, které nezvyšuje navíc i stat! Toto platí pro velké rozdíly mezi tvými staty a staty soupeře.

 
 

Jak je vidět, doporučovat spoluhráči, která zbraň je lepší, není tak jednoduché. Účinnost vybavení, vloh, pečetí, koulí se mění podle rozdílu mezi staty, tedy podle koeficientu statů. Proto se říká, že to je vyšší škola Bitefight. Je třeba si i uvědomit, že jeden bod do statu je nula nula nic k Bonusovému modifikátoru. Vezmi tužku a papír a zkus si sám ve variantě  b) zvednout výdrž o jeden bod, tedy na 51 a uvidíš, kolik ti to hodí ve výsledku celkového poškození. Bude to skoro to samé. 

 
 

Zkus ale místo jednoho bodu přičíst třeba 50 a zase si to přepočítej. Dopadne to najednou takhle:

 
 

Výpočet přepočtového koeficientu bonusového modifikátoru bude tentokrát
Pro Orrech: 200/200+100 = 0,67
Pro Rammor: (200+95)/(200+95)+100 = 0,75

 
 

Výpočet hodnoty poškození pro Orrech

 
 

(50 + 15)+ 0,67 * (200+74) = 248,58

 
 

Výpočet hodnoty poškození pro Rammor

 
 

(50 + 15) + 0,75 * (200+45) = 248,75

 
     
 

Vidíš sám, co se stalo. Tys zvedl svoji Výdrž z 50 na 100 a tvůj protivník místo 284,2 (Orrech) dává najednou poškození jen 248,58 a v případě Rammoru místo 274,48 jen 248,75. To je praktický efekt zvýšení statu Výdrž z 50 na 100.

 
 

Pozor, zvyšování statů je ale drahé a jejich zvýšení ovlivňuje pouze velikost koeficientu, kterým se přepočítává Bonusový modifikátor. Jednodušší je si koupit vybavení s Bonusovým modifikátorem třeba +70, který ti udělá lepší práci než 50 zvýšení statu. Pokud ale chceš být mistrem, zkombinuješ obě cesty. Jak staty, tak vybavení a bude to tutovka. Platí toto - mít větší stat než soupeř znamená mít víc jak padesát procent ze svého Bonusového modifikátoru a soupeř naopak bude mít míň jak 50% svého.

 
     
 

Co říci na závěr.

Vše ve hře je dobře vyvážené, a pokud chceš hrát hlavou, je potřeba ji trochu i používat. Na druhou stranu, zásadní strategie a taktiky ti nikdo neprozradí, protože by přišel sám o bojové výhody. Například, pokud soupeř použije bonusy, které ti budou snižovat modifikátory, budeš mít sice vysoký koeficient, ale zase malý Bonusový modifikátor. Staty mají prostě vliv pouze na koeficient statů.

 
 

Zkoušej, testuj a neboj se experimentovat. Už jenom, kdo si srovná veškeré dostupné vybavení podle jejich vlastností, přijde na zajímavé věci. A když na to nepřijdeš, alespoň se ti to bude hodit v plánování nákupů. Je to na tobě být o krok napřed. 

 
 

A ještě jednu věc. Není lepší a horší vybavení nebo modifikátory, je jen lepší a horší vybavení či modifikátory proti konkrétnímu soupeři. Vždy s někým budeš prohrávat. Je třeba s tím počítat. Stačí pak, když si sestavíš modifikátory opačně než soupeř - ne Poškození, ale třeba Šanci na zásah. Proto je hra po updatu vyvážená a záleží víc na nepříteli než na tobě. Podle nepřítele si vytvoř a upravuj vybavení. Sestav si ho na většinu nepřátel a s tím, co prohráváš, uzavři DoN. Nebo si kup dvojí, trojí vybavení, ale to není řešení, protože zrovna když nebudeš hrát, tak sice s ním nebudeš prohrávat, ale budeš prohrávat zase s ostatními. A pokud ti někdo radí, že si máš koupit to a to vybavení, je to špatná rada bez znalosti toho, proti komu to je a jak vypadají tvé průběžné výsledky ze všech bojů.